Volkswagen, aneb špička mezi evropskými automobilkami

Volkswagen brouk

Jeden z nejznámějších výrobců spolehlivých a zároveň přitažlivých vozů na světě se dočkal rebrandingu. Dostal nové logo a zároveň začal s budováním nové brand image. Na co všechno se v marketingu Volkswagen můžeme připravit a jak vypadala značka postupem času? Dočtěte se v tomto článku.

Počátky

Firma Volkswagen byla poprvé založena v roce 1937 v Německu. V Evropě se postupně proslavila svými stále oblíbenými modely VW brouk a VW Transporter. Tyto vozy s typicky zaobleným, v té době futuristickým tvarem se staly hitem a zajistili si místo v povědomí evropanů. Spousta dětí ještě nyní hraje hru, při které se navzájem praští do ramene, pokud jedno dříve vidí projíždějícího Brouka na silnici. A o Transporteru je nutné říci, jak se dostal do popředí vzláště o desetiletí později mezi květinovými dětmi, kteří v těchto vozech jezdili po světě a hledaly mír.Volkswagen

Od padesátých let dvacátého století začala automobilka rozšiřovat svůj trh na úroveň světa. Brazílie byla prvním místem pro sídlo dceřiné společnosti VW a díky rychlému vzrůstu oblíbenosti se prodej dostal na všechny světové kontinenty. V roce 1965 došlo k fúzi firmy VW s Auto Union GmbH. Pár let poté došlo k dalšímu spojení s automobilkou NSU Motorenwerke AG a došlo na přejmenování na Audi NSU Auto Union AG. 

Sedmdesátá léta přinesla hlavní změny ve vzhledu automobilů se svými modely Volkswagen Passat a Volkswagen Golf. Oproti dosavadním modelům se dá považovat tento směr vzhledu automobilů za více praktický a bytelný. Dalších deset let se VW věnoval modernizaci skrze zavedení katalyzátoru do svých automobilů, nebo například elektronického vstřikování. 
Získáním převážné většiny akcií značky Seat se dostal do popředí na automobilovém trhu v Evropě i Americe.

Konec dvacátého století spolu nesl další spojení konkurentů, tentokrát českou Škodu. Tento koncept povznesl Škodovku na vyšší úroveň a měla nyní vyšší šanci se dostat do užívání lidí všech ekonomických skupin po celém světě.

 

Elektrikou na pomoc Zemi

Po první iniciaci výroby a prodeje elektromobilů firmou Tesla, v prvním desetiletí dvacátého prvního století, se více automobilek začalo zajímat o vývoj tohoto typu vozů budoucnosti. Čím více firem se bude elektromobily zabývat, tím rychleji si budou konkurenční ceny navzájem šlapat na paty a nutit se ke snížen. To je dobře jak pro jedince, kteří nejsou milionáři, ale také pro planetu, kvůli které to v konečné fázi děláme. VW se také pyšní svými elektromobily, kterými jsou e-Golf,  e-up!, ID.3, ID.4, Passat GTE, Passat GTE Variant a e-Crafter. 
VW zpřístupnil informace o stavu jednotlivých automobilů skrze uživatelsky přátelskou mobilní aplikaci Volkswagen EV Check. Skrze aplikaci můžete pozorovat svou jízdu, hledat nejbližší nabíjecí stanice, kontrolovat míru nabití baterie a spousta dalších.

Volkswagen

Nový image

V roce 2019 v automobilové výstavě ve Frankfurtu představil VW své nové logo a brand design, kterým se nyní bude chlubit. Jedním z tvrzení, které VW na přednášce hlásal, je snaha nestát se "Marketingově dokonalou firmou", ale spíše se skrze skutečné lidské příběhy, transparentnost a humánní přístup zapsat do paměti lidí jako zodpovědná firma.

Jen budoucnost ukáže, jak bude tedy probíhat spojení nových ideálů firmy s reklamou a hlavně reakcí zákazníků na velmi konkurenčním trhu. Skutečností ale zůstává, že miliony vozy VW se denně projíždí po světě a je potřeba o ně stále pečovat. Pokud vlastníte VW, oceníte velký výběr autentických náhradních dílů zde na Euautodily.cz

 

Joomla SEF URLs by Artio
Nabízíme spolupráci
Chcete zde publikovat článek, nebo získat zpětný odkaz?

Kontaktujte nás e-mailem: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Recenze produktů najdete na https://www.produkter.cz/ 

Kontakt

Weboo s.r.o.

Husinecká 903/10, 130 00

E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.